marți, 22 septembrie 2009

oamenu' si soraei

in vremea aceasta, copilul turuie. cite si mai cite, e un receptor foarte atent si dornic sa invete expresii noi si insolite. de exemplu, duminica dimineata a repetat de multe ori, in timp ce topaia pe pat "si eu vreau sa fac secs!"(evident, a prins o discutie intre doi adulti, in care se strecurase inofensiv expresia in cauza, nicidecum insotita de verbul "a vrea"). rizind in barbie, am incercat sa-l conving ca "si eu vreau sa fac sport" e corect, insa el nu, a tinut-o cu "secs, eu vreau secs". speram ca a uitat deocamdata.
in masina, ca toti copiii curiosi la virsta asta, asculta tot ce se spune la radio, tot ce se cinta, si mai vrea si explicatii : "de ce a spus oamenu' ala vinatoare ?","zombi, de ce spune fata aia zombi? ce inseamna zombi?".
progresele in privinta limbajului sint uimitoare, de la luna la luna, desi inca stilceste multe cuvinte, "r" nu spune, inlocuindu-l dupa caz cu diverse litere, inverseaza litere in cadrul aceluiasi cuvint ("guion" in loc de gunoi), are pronuntii aparte pt diverse cuvinte ("ipotoi" in loc de elicopter, "thathos" in loc de excavator, "ivis" in loc de nisip etc), e un pic sisit si vorbeste cu limba intre dinti (th,ts), crede despre anumite cuvinte ca sint subst proprii ("soraei"), dar intr-adevar amuzanta e topica "merge unde ipotoiu mare acum ?".
lui isi spune "podo" in continuare, desi stie sa zica si (mai aproape de) petru.

cum asta e un post promemoria mea, se cere si o continuare:

copilul mai are in vocabular si neologisme sau alte expresii nepotrivite virstei, dar e foarte amusant cind le rosteste, mai ales ca le foloseste corect: deci amusant, oribil, imenss, vai (de) mine, e mi(s)to, ce tare, aoleu...

4 comentarii:

  1. mie asta cu secsu mi-a placut. e bine ca stie ce vrea de mic si ca isi manifesta sexualitatea. nu pe la varsta asta incep copii sa se caute?:)

    RăspundețiȘtergere
  2. "mami, chezi ca tati te inshala ?"- asta urmeaza.

    RăspundețiȘtergere
  3. @delia: imi pare ca nu exista o virsta anume pt cautare, ea incepe pe la 4-5 luni si nu se mai termina toata viata ;)

    @pescarusu: asta-i simpla ;) pina atunci va trebui sa raspund la clasica "de unde vin copiii"

    RăspundețiȘtergere
  4. e cea mai frumoasa perioada de vorbire, enjoy it while it lasts!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin